Venetia

A trecut ceva vreme de când nu am mai scris nimic pe Capturi Urbane. Știu că ar trebui să fiu consecventă, să public periodic și eventual să păstrez un orar precis al orelor de publicare. Ei bine, nu se va întâmpla asta vreodată. Nu cred într-o inspirație permanentă, la fel cum nu cred în orare (sau poate nu-mi plac?)

Scriam acum ceva vreme aici că plănuiesc o excursie în Veneția doar pentru mine și soțul meu. Mai scriam atunci că orice cuplu are nevoie de intimitate și momente de echilibru și că acel time-off nu este nicidecum o dovadă de egoism arătată copilului. Este doar un instrument pe care îl avem la dispoziție să revenim, pentru scurt timp, la o perioadă în care ocupam un loc central în viețile noastre și nu era rău deloc. Nu că acum ar fi..acum e doar altfel.

Mica escapadă s-a întâmplat și s-a și încheiat, nu fără să lase în urmă melancolia unei experiențe minunate petrecută doar cu noi, într-un oraș fascinant. Reciteam acum ce îmi imaginam că voi face în Veneția și cred că mi-am respectat în proporție de 80% previziunile. Dar experiența a fost un 1000% procentual. Pentru că Veneția de genul de oraș în care planurile tale se metamorfozează și se împletesc permanent cu noi direcții fabuloase.

Ce am făcut în plus:

• am mers peste 20 de km pe jos, în fiecare zi, timp de 4 zile;
  • am renunțat la control și obiective turistice și m-am lăsat purtată de val pe străduțe clandestine, prin restaurante fără stele și review-uri pe Tripadvisor, pe insule despre care ne-au povestit cu patos localnicii cu care inițiam discuții atât de natural;
  • am închiriat biciclete la ore de dimineață imposibile și am făcut și mai multă febră musculară pe care am simțit-o abia când am ajuns în București;
  • am vizitat colecții de artă și muzee dubioase de boli mintale și nu le-am regretat pe niciunele;
  • am adormit în fiecare seară citind review-uri despre locații opulente, stranii, încărcate simbolic, uneori tragic, alteori romantic;
  • am căutat prețuri pentru apartamente, utilități și viață în Veneția pentru că m-am văzut locuind acolo.

Voi lăsa mai jos capturi…urbane. Nimic în plus. Veneția nu e o destinație tipică. E, mai degrabă, o experiență personală. Iar eu nu vreau să mă pun în “impostura” de ghid pentru voi, pentru că unele locuri merită trăite ca atare, fără cadraje și alte recomandări. Desigur că vă voi răspunde la orice curiozitate și vă voi recomanda un website care promovează ineditul în turism. Atât.

Artă

Peggy  Guggenheim
Metal Leopard
Artă stradală în Veneția
Venice

Torcello
Un mic magazin de antichități în Torcello
San Servolo

Fine dining
Fine dining în Veneția
Veneția
Oamenii sărmani lăsau lumănările aici, în trecut, pentru a putea fi folosite pe timpul nopții, când orașul se cufunda în întuneric.
Academia, Veneția

Lido Veneția
Cină tipic venețiană, Lido Veneția
Bridge of Sights
Podul Suspinelor: mulți turiști se cer în căsătorie în dreptul lui, ceea ce denotă o lipsă de informare și o sfidare a istoriei.
Rialto
Rialto (Rio Alto) primul pod construit peste Canal Grande

Durex
Automat de prezervative în Veneția

Insulele

Poveglia
Insula leproșilor, Poveglia, este considerată de rău augur de către mulți localnici. Mulți au auzit plânsete de copil, țipete de oameni dar niciun localnic nu a pus vreodată piciorul pe ea. Nici eu nu am reușit. De data asta…
Murano
O fostă fabrică de sticlă în Murano
Burano
Casele viu colorate ale pescarilor din Burano